Pokémon og mobiltilbehør – Stor interesse i Google søk

Pokemonjakt synlighet Kaja Jensen, Erik Krogh

20 jul 2016 Pokémon og mobiltilbehør – Stor interesse i Google søk

Da Pokémon GO ble lansert i Norge lørdag 16. juli, fikk det store ringvirkninger på salg av mobiltilbehør. Skal du bli en god Pokémontrener, krever det nemlig timesvis med jakt utendørs etter nye Pokémon. Jakten ute sluker batteri og utsetter mobilen for en del slitasje.

– Vi ser tydelig at søk i Google etter mobiltilbehør har økt de siste dagene, sier Erik Krogh og Kaja Jensen, søkespesialister i Synlighet.

Følger du med på søketrendene til din målgruppe? Søketrender kan gi viktig innspill til din digitale strategi.

Mye søk etter mobiltilbehør

Pikachu pokemon

Pikachu, av Ken Sugimori (Wikipedia.org/pikachu)

I Google Trends kan du undersøke hvor mange som søker etter en bestemt søkefrase.

Det er ingen tvil om at interessen for powerbanks (nødlader til mobil), mobilvesker og mobildata har økt de siste dagene.

Grafene under viser interessen for en søkefrase i Google i Norge, de siste 12 månedene.

 

«Pokémon»

Pokemon sok google trends

«Powerbank»

Powerbank sok Google Trends

«Mobilveske»

Mobilveske sok google trends

«Mobildata»

mobildata sok google trends

 

Søkeordsanalyser kan avsløre trender

Følger du med på hvilke søkefraser som er på vei opp? Denne innsikten er gull verdt når du skal prioritere hvilke produkter du løfter frem i nettbutikken din, hvilke søkeord du bør by litt ekstra på i AdWords, og hva du bør kommunisere til målgruppen din.

I Google Trends kan du undersøke enkelte søkefraser. Målet med en søkeordsanalyse er å kartlegge hvilke søkefraser din målgruppe bruker som også er relevant for deg å være synlig på.

Ønsker du hjelp med å gjøre en søkeordsanalyse og kartlegge markedet i Google søk? Ta kontakt med oss i dag!

Oda Kveen
Oda Kveen
oda.kveen@synlighet.no

Oda Vedlog Kveen jobber i Synlighet med både betalt og organisk søk. Hun jobber med søkemotoroptimalisering, brukervennlighet, Content Marketing og produksjon av innhold i samarbeid med kundene.