Performance Day 2011 – Oppsummering med Jørgen Brunborg-Næss

15 jun 2011 Performance Day 2011 – Oppsummering med Jørgen Brunborg-Næss

Hva er performance marketing?

I performance marketing er fokus på:

  • Målgruppen
  • Modus
  • Relevans
  • Resultater
  • Analyse!

I stedet for gammel tankegang

  • Kanal
  • Medium
  • Annonseformat
  • Pris
  • Magefølelse!

Søk – Katalog – Rubrikk

Disse går over i hverandre, det viktigste er å fokusere på hvilket modus brukeren er i når vedkommende søker.

 

Display (evnt Merkevare, evnt Banner)

Forskjellige formater. En banner er ikke lenger bare en banner.

 

Sosiale medier

Nye nettsteder og markedsføringsmuligheter, men sosiale medier i seg selv er ikke noe nytt. Vi har alltid brukt epost, mobil og mobiltelefon til å være sosiale med.

 

Online-Offline

Man har flyttet offline aktiviteter fra Offline til Online.

 

«Mobile enhenter»

Hva er en mobil enheter? En pc kan jo også taes med rundt, dermed også være mobil. Det går heller på hvilket modus man er i. Har man vondt i ryggen og står på krokbøyd på Karl Johan, tar man ikke frem iPad, men mobiltelefonen.

 

Avatar
synlighet
wordpress@synlighet.no