Hva gikk du glipp av på Performance-konferansen 2015?

Everything competes with Everything

14 sep 2015 Hva gikk du glipp av på Performance-konferansen 2015?

Performancekonferansen 2015 er over for i år. For deg som ikke hadde muligheten til å komme, kan du her få et innblikk i hva du gikk glipp av på konferansen.

 

Hovedattraksjonene om og fra Faceboook

Dennis Yu fra Bliztmetric og Daniel Brusilovsky, Facebook-ansvarlig for det amerikanske basketlaget Golden State Warriors innledet dagen med å fortelle om hvordan Golden State Warriors har fått en kraftig vekst i en rekke sosiale medier – og ikke bare fordi de vant NBA i 2015.

Med imponerende mange vinduer oppe samtidig i nettleseren, navigerte de to publikum gjennom ulike segmenteringer og målrettinger de brukte for å nå ut til ulike målgrupper med skreddersydd budskap.

Dennis og Daniel hadde en egen sal hvor de tok opp ulike tema gjennom hele dagen.

Tim Nilo fra Facebook var også flydd inn for å snakke om Performance Marketing på Facebook. Han fikk æren av å avslutte dagen. I løpet av én time gikk han gjennom hvordan du kan og bør bruke Facebook for å oppnå bedre resultater på Facebook.

Han kom med mange gode eksempler som viste at du, med målrettet innsats, kan annonsere enda bedre på Facebook.

Content Marketing Checklist

Dennis Yu (Bliztmetric) og Daniel Brusilovsky (Golden State Warriors) viser frem en Content Marketing Checklist

Everything competes with Everything

Tim Nilo fra Facebook snakket blant annet om hvordan Everything competes with Everything

Performance awards – vinnere

På Performancekonferansen ble det også delt ut priser for de beste innsendte bidragene det siste året. Mediacom gjorde det veldig bra og vant to gull og ett sølv, blant annet for å ha fått med Babyshop på ikke å skru av Internett i butikkene for å unngå showrooming, men heller å målrette Google AdWords-annonser mot kundene som søker i deres egne og konkurrenters butikker.

God målretting, relevante annonser og riktig salgsbudskap ga svært gode resultater. Alle konkurrentene til Babyshop bør lære av dette og gjøre umiddelbare grep.

Vinnere av Performance Awards 2015 er:

Gamification – PHD Norway med Codan – Norges beste sjåfør
Innovasjon – Mediacom med SEM Audience Targeting
Singelkanal – Mediacom med Babyshop
Multikanal – Starcom med Storebrand
Analyse – iProspect / Carat med Netcom Digitale Innsiktsplattform

 

Ærespris til Magne Uppman

For første gang ble det i år delt ut en ærespris på Performance Awards.

Styret i INMA skulle velge en kandidat, selskap eller produkt, som har gjort seg fortjent til en ærespris. Valget falt på Magne Uppman. Han har jobbet med performance marketing siden før det kom til Norge og har vært med på å bygge opp bransjen her.

 

Foredrag og faglig påfyll

Gjennom hele dagen var det ulike foredrag i fire saler fordelt på temaene Paid Social, Søk og Annonsering, Programmatic og Optimalisering.

Deltakere på Performancekonferansen er både annonsører og selskaper, samt en rekke folk fra byråer og markedsførere. Vi savner et tydeligere skille på foredragene og hvilken målgruppe de er rettet mot. På den måten vil det være lettere å gå på de foredragene som du personlig får mest ut av.

Synlighet bidro med to foredrag. Erik Storm ga en innføring i Google AdWords, mens Thomas Lien viste hvordan merkevarer kan gjøre suksess på YouTube og hvorfor YouTubere nyter høy troverdighet hos attraktive målgrupper.

Hvordan snakke med 2,6 millioner nordmenn?

Thomas Lien fra Synlighet snakket om hvordan du ikke bare når, men snakker med 2,6 millioner nordmenn via YouTube.

Hvordan rangeres YouTube-videoer i søk

Konkrete tips til hva du bør huske på for å gå best mulig resultater fra søk i YouTube.

 

Har du lyst til å gå på flere arrangementer om digital markedsføring? Meld deg på vårt gratis frokostmøte om digital strategi i Bergen, Oslo og Trondheim i neste uke (eventuelt sjekk når neste frokostmøte skal holdes), eller møte oss på Bring Load 2015, 17. september.

Avatar
synlighet
wordpress@synlighet.no