20 okt 2017 Slik ble Guro fristet til å søke jobb i Synlighet

For ett år siden meldte Guro Ringen seg på et frokostmøte for å få faglig input. Lite visste hun da at hun ville gå derfra med inspirasjon til å søke ny jobb.

Det var Synlighet som arrangerte frokostmøtet den gangen, og performance marketing-byrået som holder til i lokaler midt i Trondheim sentrum er nå arbeidsplassen til rådgiver Guro Ringen.

– Synlighet viste et unikt engasjement for markedsføringsfaget, noe som motiverte meg til å forsøke å bli en del av teamet. Inntrykket jeg fikk under frokostmøtet ble heldigvis bekreftet allerede første arbeidsdag, og siden har det vært en glede å gå på jobb, sier hun.

Ble sendt rett til Google for å lære

Dagene er travle for de ansatte, der spennende og krevende prosjekter tar mye av arbeidstiden. Men selv om kundene alltid går først, setter Synlighet av tid til kursing og utforsking hver eneste uke.

– Alle på kontoret får reise på kurs og faglige utflukter. Et eksempel er da jeg ble flydd til Googles hovedkontor i Oslo allerede kort tid etter at jeg fikk jobben. Det føltes godt å bli satset på fra dag én, sier Guro.

Tilbake i 2004 var Synlighet det første byrået i Norge som gikk live med en Google AdWords-annonse. Men for å drive med digital markedsføring i dag, må du beherske langt flere kanaler og plattformer. Synlighet jobber derfor i faggrupper, som daglig deler erfaringer og kunnskap for at kundene skal få de beste rådene.

Drar nytte av sosiale medier

Ja, mye av jobben handler om å være i front, forklarer Øystein Landrø Nilsen, som selv har ansvaret for én av faggruppene.

– Synlighet har nære forbindelser til blant andre Facebook, Google og Snapchat. Dette gir oss faglig input, tidlig tilgang på nye plattformer og innsikt i de siste trendene, sier Nilsen.

En av dem som har dratt stor nytte av ekspertisen, er markeds- og kommunikasjonssjef i Nordbohus, Stian Moursund.

Innen digital markedsføring skjer det veldig mye på kort tid. Derfor er det gull verdt at Synlighet til enhver tid er oppdaterte på det vi spør om. Det er en kunst å vite hvordan vi skal nå målgruppene våre – og denne kunsten kan Synlighet, fastslår han.

Et variert markedsføringsbyrå

Som en del av Synlighet-teamet får du selvsagt din egen kundeportefølje, men du står ikke alene av den grunn. Det fikk Guro Ringen raskt merke.

– Terskelen er lav for å stille spørsmål til kollegaer som sitter på annen kunnskap og erfaring enn meg. Det gjør at læringskurven er bratt, sier hun.

Å samle personer med ulik kunnskap under samme tak har vært et av hovedmålene for Synlighet, forklarer byråleder Nicolay Jacobs:

– Sammen er vi et byrå med god fremdrift og øye for resultater. Vi har teknikerne som kan verktøyene og strategene som kjenner de kommersielle løsningene. Men uansett hvilken stilling du har, er målet det samme: At hver eneste kunde skal lykkes med  markedsføringen.

Synlighet trenger flere dyktige folk, og jakter nå en rutinert PPC-rådgiver. Er du den vi leter etter?

Les om stillingen senior ppc-rådgiver og søk i dag!

Oda Kveen
Oda Kveen
oda.kveen@synlighet.no

Oda Vedlog Kveen jobber i Synlighet med både betalt og organisk søk. Hun jobber med søkemotoroptimalisering, brukervennlighet, Content Marketing og produksjon av innhold i samarbeid med kundene.

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar