Performance Day 2011 – Søk og FINN med Geir Jangås, FINN.no

15 jun 2011 Performance Day 2011 – Søk og FINN med Geir Jangås, FINN.no

 

Mulighetens marked

Finn.no -stor men likevel segmentert.

2010 nærmere 1 mrd i omsetning fordelt på tre områder:

  1. Rubrikk – privat
  2. Rubrikk-bedrifter
  3. Displayannonser

Volum + Innsikt = Målretting = Relevans = Effekt

Muligheter på Finn.no

Også små annonserører kan gjøre det stort på FINN.no.

Tips for å lykkes på FINN.no

  • Bruk bra bilder
  • Vær aktiv på FINN.no dvs. oppdater annonser med jevne mellomrom
  • Kort og konsis tekst i annonsene

 

Søkeordsbasert Display ads

Hva skal til for å lykkes på FINN.no

  1. Synlighet. Vær der kundene forventer å finne deg.
  2. Budskap. Banner. Hva du sier og hvordna du sier det.
  3. Mottagelse. Landingsside må være i samsvar med budskapet i banner.

3 gode tips for effektiv bannerannonsering

  1. God dekoding. Tydlig vise hvem som er avsender og hva du ønsker å selge.
  2. Vær relevant. På FINN er brukerne i et modus og har konkrete behov. Forsøk å kommunisere med brukerne i det moduset de er.
  3. Vær enkel. Originale bannere fungerer ikke nødvendigvis bedre.

 

3 gode tips for effektiv landingsside

  1. Hva har du lovet? Hold det du lover.
  2. Hva vil du at de skal gjøre? Gjør det enkelt for brukerne å gjennomføre ønsket handlig på landingssiden.
  3. Hvordan skal du måle dette? Få vite hvor mange som gjør det du ønsker de skal gjøre, og hva hva synes de om det. Ha et mål med målingen.

 

 

 

Avatar
synlighet
wordpress@synlighet.no